Våra tjänster & priser
Vad vi gör
Privatpersoner
- Bortforsling och demontering av möbler, vitvaror och allt annat ni kan tänkas vilja bli av med
- Rensa och tömma era källare och förråd
- Ta hand om ert trädgårdsavfall
- Tömma dödsbon
Företag
- Bortforsling och demontering av möbler, vitvaror och allt annat ni kan tänkas vilja bli av med
- Hämta t.ex. grovsopor och emballage på regelbunden basis, vi hittar en lösning som passar just ert företag
- Ta hand om ert trädgårdsavfall
- Lager-och lokaltömningar
BRF
- Bortforsling och demontering av möbler, vitvaror och allt annat ni kan tänkas vilja bli av med
- Sköta bortforsling av grovsopor och avfall vid gemensamma städdagar och gårdsstädningar.
- Regelbunden hämtning av grovsopor
- Ta hand om ert trädgårdsavfall
Våra prispaket
Nedan ser du våra olika prispaket. Vid större hämtningar än 60min/11kbm/400kg vänligen notera detta i bokningen. I priserna ingår alltid hämtning av 2 personer+1 lastbil. Betalning sker efter utfört uppdrag med kort, Swish eller faktura.
Våra bilar rymmer 17 kubikmeter

Avbokning
Avbokning ska ske 24 timmar innan avtalad tid för upphämtningen. Ej avbokad hämtning debiteras med 400 kr plus eventuell framkörningsavgift.
Avståndstillägg
Kostnadsfri framkörning inom 10km från Stockholm centrum, efter det tillkommer 20kr/km.
Vanliga frågor
Vad hämtar ni?
Det du inte slänger i soptunnan hämtar vi. Oavsett om det är möbler, emballage, trädgårdsavfall eller byggavfall. Så länge vi kan bära eller rulla det så hämtar vi det.
Behöver jag förbereda?
Ju mindre tid det tar att lasta och eventuell sortering desto mindre kostar det för dig. Vi tar betalt för den tid det tar att lasta + eventuell sortering.
Hur prissätter ni era tjänster?
Prissättningen avgörs av hur mycket skräp det är, hur lång tid det tar att lasta samt skräpets totalvikt. I priset ingår alltid lastning, sortering, transport och återvinningsavgifter för avfallet.
Hur sker betalningen?
Betalning sker efter utfört uppdrag med kort, Swish, faktura eller Klarna.
Bokningsregler:
Bokning sker via mail, telefon eller via vårt bokningsformulär. Bokningsbekräftelse skickas vid inbokning till angiven mail.
Avbokning sker senast 24 timmar innan estimerad tid för upphämtning. (Exempel: upphämtning bokad 11.00-14.00 ska avbokas senast mellan 11.00-14.00 dagen innan.)
Vi kommer alltid 2 man + 1 lastbil. Kräver hämtningen mer än 2 man + 1 lastbil samtidigt ska detta meddelas skriftligen senast 24 timmar innan bokad upphämtning.
Vi lovar aldrig ett fast pris. Vi tar alltid betalt för just det vi hämtar då det är svårt att säga exakt hur lång tid det tar att lasta avfallet på lastbilen samt avfallets vikt. Detta är för att du som kund inte ska betala för mycket eller för lite.
Ska du slänga mer än lastbilens maxkapacitet på 17 kubikmeter?
Meddela detta vid bokningstillfället. Antingen om vi behöver komma flera gånger eller fler lastbilar samtidigt. Om vi behöver komma fler än 2 man + 1 lastbil samtidigt ska anledning till detta anges vid bokningstillfälle.
Vilken storlek ska jag välja?
15min/2kbm – Det två personer hinner sortera och lasta på 15 min, i priset ingår 100 kg/2 kubikmeter.
30min/5kbm – Det två personer hinner sortera och lasta på 30 min, i priset ingår 200kg/5 kubikmeter.
45min/8kbm – Det två personer hinner sortera och lasta på 45 min, i priset ingår 300 kg/8 kubikmeter
60min/11kbm – Det två personer hinner sortera och lasta på 60 min, i priset ingår 500 kg/11 kubikmeter
75min/14kbm – Det två personer hinner sortera och lasta på 75 min, i priset ingår 600 kg/14 kubikmeter.